Nie płacz, że coś się skończyło. Ciesz się, że Ci się to przytrafiło. ( G.G. Márquez )

środa, 8 stycznia 2014

Nastała radość! Królowie są w mieście!

  Wieczór 5 stycznia to moment, na który hiszpańskie dzieci czekają cały rok. Dorośli też, bo orszak Trzech Króli gwarantuje każdemu dobrą zabawę i wywołuje uśmiech na twarzy. Bo 5 stycznia wszystkie hiszpańskie miasta i miasteczka rozbrzmiewają muzyką, gwarem i śmiechem. Tego wieczoru organizowane są kolorowe i wesołe królewskie orszaki. W Hiszpanii Trzej Królowie, oprócz Mikołaja oczywiście, przynoszą dzieciom prezenty więc na ten dzień czekają z niecierpliwością. Piszą wcześniej list do Trzech Króli, który czytają rodzice a później starają się spełnić dziecięce marzenia. Z moich obserwacji wynika, że Królowie są bardziej wyczekiwani niż Mikołaj, przynoszą większe i fajniejsze prezenty. Może dlatego, że jest ich Trzech :)



  Cabalgata de Los Reyes Magos, czyli królewski orszak, oznajmia wszem i wobec, że do miasta dotarli Trzej Królowie. Podekscytowane dzieci mają pewność, że jeśli tylko były grzeczne, w nocy do domu przyjdą, a raczej przyjadą na wielbłądzie wyczekiwani goście i zostawią prezenty. Dla Trzech Króli zostawia się mały poczęstunek, a dla wielbłądów marchewkę. Poranek 6 stycznia to otwieranie prezentów, każdy dom rozbrzmiewa krzykami i śmiechem.



  Podczas takiego orszaku dzieciom rozdaje się słodycze i drobne upominki, wszystko zależy od ilości i zasobności sponsorów. Oczywiście, czym większe miasto tym i rozmach większy. Po takim widowisku słodycze poprostu leżą na ziemi, bo dzieci podczas korowodu nazbierają i zjedzą tyle, że tymi leżącymi na ulicy mało kto się przejmuje. No ale nie ja :). Podczas imprezy nie łapałam, ale chcąc nie chcąc idąc do samochodu napełniłam sobie kieszenie kurtki. Uratowałam słodkości przed zdeptaniem :).




  W orszaku biorą udział artyści, cyrkowcy, przebierańcy, grupy taneczne, strażacy, bębniarze i orkiestry. Każdy chce wziąć udział w tym radosnym wydarzeniu. Oczywiście im więcej uczestników, tym większy orszak. No i radość większa rzecz jasna.



  Z kolorowych wozów i platform leci świąteczna muzyka, lecą też kilogramy słodyczy rozrzucane przez osoby z platformy. Trzeba uważać bo czasem można oberwać czekoladą albo lizakiem chupa chups :). Ja miałam kaptur co trochę niwelowało obrażenia. Ale i tak śmiesznie jest, jak lecą słodkości a ludzie robią uniki.



  Aparatu jeszcze się nie dorobiłam, zdjęcia robiłam aparatem koleżanki, który nie chciał współpracować. Było ciemno, stałam w tłumie i warunki do robienia zdjęć miałam trochę utrudnione. "Ulepszanie" zdjęć też nie jest moją mocną stroną, no ale mam nadzieję, że coś tam widać. Jeżeli widać słabo, to zalecane jest uruchomienie wyobraźni :).


Tańczące w kulach taniec brzucha piękne panie najbardziej były oklaskiwane przez tatusiów i dziadków :)



Ze specjalnymi pozdrowieniami :). Tak się bawi Hiszpania 5 stycznia.


27 komentarzy:

  1. Co kraj, to obyczaj, a ja lubię czytać o innych obyczajach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieknie sie bawi.
    I bardzo podobaja mi sie Ci przebierancy na szczudlach!

    Tutaj podobne kawalkady odbywaja sie w lutym, pod koniec karnawalu,a le slodyczy jest zdecydowanie mniej;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie wiedziałam, że w Hiszpanii dzieci dostają prezenty na Trzech Króli. Mają też wspaniała zabawę oglądając uliczne, świetne pokazy. Podobało mi się, ale cukierkami nie chciałabym być trafiona :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super impreza no i widać, że bardzo, bardzo udana. Ja jako człowiek uzależniony od słodyczy też bym je zbierała:D

    OdpowiedzUsuń
  5. No proszę, nie wiedziałam, że w Hiszpanii to Trzej Królowie Mikołajują :)) Chętnie obejrzałabym taki orszak na żywo, super sprawa! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Musiało być głośno i tłoczno;) Nie miałam pojęcia,że tak hucznie obchodzą to święto. Ciekawe doświadczenie. Miłego:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Musze wpisac sobie w swoje podroznicze marzenie, aby kiedys byc w Hiszpanii 5 stycznia.Bardzo podobaja mi sie wszelkiego rodzaju parady.Super!

    OdpowiedzUsuń
  8. moje dzieci byłyby zachwycone ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widać widać :) dobry z ciebie człowiek, że tak ratowałaś te słodycze przed zadeptaniem ;D no złoto nie człowiek! ;)

    Baw się dobrze :) i smacznego!! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. chciałabym to zobaczyć na żywo!:)

    OdpowiedzUsuń
  11. A, tak, tak...słszałam o tym, że to święto 3 króli to dla nich wielka feta-jestem za. Kolejny powód by się cieszyć i bawić

    OdpowiedzUsuń
  12. Piękny zwyczaj, można się świetnie bawić a przy okazji wyciąga ludzi z domów.

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękna parada! Dobrze maja te dzieci, prezenty gonią prezenty :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Widowiskowe, i aż się ma ochotę tam być ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Widowiskowe, i aż się ma ochotę tam być ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. świetne widowisko;)

    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Dzięki temu, że to właśnie Trzej Królowie przynoszą dzieciom prezenty, święta w Hiszpanii są znacznie dłuższe.

    OdpowiedzUsuń
  18. Witaj Mo!
    Kolejny raz odwiedzam Twój post. Bardzo lubię takie widowiska...
    Bardzo ciekawie przedstawiasz każde miejsce, każdą imprezę. Oglądając Twoje doskonałe zdjęcia od razu pragnę tam być...Dosłownie skręca mnie aby uczestniczyć w takiej imprezie.
    Pozdrawiam z wiosennej Polski.

    OdpowiedzUsuń
  19. I znów wiem coś nowego:)
    Fantastyczna parada. Trochę zazdroszczę dzieciom :) !!!

    OdpowiedzUsuń
  20. Słyszałam o tych obchodach od znajomego Hiszpana, ale bardzo chciałabym kiedyś zobaczyć je na żywo.

    OdpowiedzUsuń
  21. Liebster Award się kłania! Jeśli lubisz takie zabawy to zapraszam do mnie po pytania :)

    OdpowiedzUsuń

  22. Dzień dobry,
    Niestety nie znalazłam na stronie adresu e-mai.
    Chciałabym przedstawić informacje na temat możliwości współpracy reklamowej.
    Zapraszam do kontaktu na: kontakt@blog-media.pl podając w treści wiadomości adres bloga.
    Pozdrawiam serdecznie,
    Magdalena

    OdpowiedzUsuń
  23. Pięknie!! u mnie orszak Trzech Króli był zdecydowanie bardziej tradycyjny. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie sądziłam, ze w Hiszpanii tak obchodzi się święto Trzech Króli. Ale te dzieciaki mają tam dobrze! :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Pięknie, barwnie ale też hollywoodzkie i komercyjnie - za mało ducha i wiary w święcie które bez nich jest całkiem puste.

    OdpowiedzUsuń
  26. :)
    a w jakim to mieście?

    Tak, na Trzech Króli czekają nawet dorośli... przynajmniej jest sens robić z tego święto w Hiszpanii, w odróżnieniu od PL...

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA CZAS POŚWIĘCONY NA MOJĄ RADOSNĄ TWÓRCZOŚĆ. KAŻDY KOMENTARZ MNIE CIESZY I ZA NIE RÓWNIEŻ SERDECZNIE DZIĘKUJĘ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...