Nie płacz, że coś się skończyło. Ciesz się, że Ci się to przytrafiło. ( G.G. Márquez )

sobota, 4 stycznia 2020

Jaki był 2019 rok

Rok 2019 jest wspomnieniem i, za co jestem losowi wdzięczna, jest to wspomnienie miłe oraz dające radość i satysfakcję. Działo się dużo i ciekawie na wielu frontach a ja naprawdę jestem zadowolona i z siebie i z własnej codzienności. Miniony rok powitałam w samochodzie stojąc w korku w drodze nad Łabę i gdybym wierzyła w zabonony i porzekadła mówiące o tym, jaki Sylwester taki cały rok, to minę może i miałabym niewesołą. Tymczasem wymachiwanie sztucznym ogniem przez okno samochodowe w akompaniamencie klaksonów tych, którzy przez zamknięty zjazd z autostrady znaleźli się w tej samej sytuacji co my, okazało się doznaniem miłym i oryginalnym.

Blogowo spisałam się średnio i raczej nie ma się czym chwalić ale i tak jestem dumna, że z różną częstotliwością, ale jednak pisałam. Nadal sprawia mi to wielką radość i nieskromnie muszę Wam tu wyznać, że podobną sprawia mi czytanie samej siebie. Lektura własnych wpisów jest dla mnie chyba najsilniejszą motywacją, żeby nadal trzymać się chmur. To i Wasze komentarze. Zaglądając tutaj i zostawiając kilka słów sprawiacie mi wielką radość.

Pierwszą tegoroczną podróżą był weekend w Dreźnie i chociaż głównym powodem wyjazdu była opera, to czasu starczyło też na poznanie tego pięknego jak się okazało miasta.




Podróżniczym przebojem tego roku okazała się Portugalia, którą odwiedziłam aż dwa razy. Nie wiem czy dotarłabym tam gdyby nie rezygnacja ze Sri Lanki, ale wiecie co? Ja wcale tej Sri Lanki nie żałuję. Portugalia mnie zachwyciła i przywiozłam z niej wiele pięknych wspomnień. Podczas drugiego pobytu poznałam MARTĘ co dodatkowo podniosło wartość Portugalii w moich oczach. Poznawanie fajnych i ciekawych ludzi, znanych do tej pory jedynie z internetu, to zawsze wielkie szczęście. W majówkę odbyliśmy samochodową trasę z Porto do Lizbony a w październiku polecieliśmy do Faro i na własne oczy przekonałam się o pięknie i zjawiskowości wybrzeża Algarve. Polubiłam Portugalię od pierwszych chwil pobytu w Porto a pod koniec wyjazdu została jednym z europejskich faworytów.

Porto


Sintra


Sintra


Lizbona


Lizbona


Algarve




W sierpniu drugi raz w życiu odwiedziłam Włochy i chociaż głównym celem wyjazdu były Dolomity to zwiedziłam też Weronę, Treviso, Murano, Burano oraz na jeden dzień wróciłam do Wenecji.

Wenecja


Dolomity


Murano


Burano


Werona


Spędziłam tydzień w Hiszpanii i był to czas w którym lenistwo przeplatało się z nic nie robieniem albo robieniem tego na co akurat naszła mnie ochota. Nawet nie zdawałam sobie sprawy jak bardzo potrzebowałam takich dni.



Odkrywałam nowe zakątki Hamburga



oraz odwiedziłam kilka niemieckich miast, z których najpiękniej było w Lüneburgu.



Dużo rowerowałam po lasach, łąkach i polach.




Kiedyś sobie postanowiłam, że objadę na rowerze jezioro Alster znajdujące się w samym centrum Hamburga i w końcu zrobiłam to w tym roku.


Pływałam też po Hamburgu kajakiem.



Dziewięć razy leciałam samolotem a że latać uwielbiam, to przyznam, że trochę było mi mało. Nigdy nie zapomnę nocnego widoku na Paryż z okna samolotu w drodze do Faro i pięknie oświetlonej wieży Eiffla. To jeden z tych widoków, które pozostaną ze mną na zawsze.




Końcówkę roku spędziłam na Litwie. Zwiedziłam Kłajpedę i kolejny raz spacerowałam po moim ukochanym Wilnie.

Kłajpeda



Wilno



To był zdecydowanie dobry i fajny rok. Dużo się śmiałam, czytałam ciekawe książki, obejrzałam kilka świetnych filmów. Piłam dobre wino i jeszcze lepsze herbaty, zostałam fanką małych szklaneczek Porto Cruz. Poznałam wiele fajnych osób z którymi aż chce się mieć regularny kontakt. Przypomniałam sobie radość jaką daje układanie puzzli. I chociaż nic nie przebije wrażeń przywiezionych z Portugalii i z Dolomitów, bo to moi podróżniczy tegoroczni faworyci, to na zwykłą codzienność nie mogę narzekać a bilans 2019 roku wychodzi zdecydowanie na plus. Mam nadzieję, że 2020 będzie kontynuacją dobrej passy. Póki co czekam na rodzinne spotkanie u nas pod koniec lutego i marcowy wyjazd do Belgii. Urlopy dopiero czekają na konkrety więc nawet jak bym chciała to nie jestem w stanie zdradzić Wam nic więcej.

Życzę Wam wielu pięknych chwil w tym dopiero rozkręcającym się roku, niezapomnianych wrażeń i dobrych ludzi dookoła. Dbajcie o siebie, znajdujcie czas na przyjemności i niech nic nie przysłania Wam szczęścia jakie dają zwykłe radości codziennego życia. I nawet kiedy nie zawsze będzie dobrze, aczkolwiek z całego serca życzę Wam, żeby problemy omijały Was szerokim łukiem, znajdujcie w sobie motywację i powody do uśmiechu. Miejcie czas na pasje i drobne oraz większe przyjemności.
Bądźcie dla siebie dobrzy i żyjcie najpiękniej jak się da.

24 komentarze:

  1. Zdecydowanie fajny miałaś ten rok! Wspaniale mi się z Tobą podróżowało i z ogromną przyjemnością czytałam Twoje ciekawe, emocjonalne wpisy. Dziękuję też za piękne życzenia. Zgadzam się z nimi i Tobie życzę również wielu udanych wyjazdów i wspaniałych wrażeń z podróży:)
    Wszystkiego najlepszego:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Ja Tobie też życzę aby ten rok obfitował w fajne i niezapomniane wyjazdy. No i żeby nam sił i chęci starczyło na to wszystko :)

      Usuń
    2. Wielkie dzięki, zdrowie chyba najważniejsze, bo ostatnio znów dopadł mnie jakiś wirusek:)))

      Usuń
  2. Twój rok w obrazach wygląda pięknie. Oby ten nowy był równie fascynujący💕

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i wzajemnie. Niech ten rok będzie dobry pod każdym względem.

      Usuń
  3. Piękny rok za Tobą!
    Życzę Ci, żeby 2020 był równie udany! Dużo zdrowia i wielu udanych podróży! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Ja Tobie też życzę dobrego roku i wielu pięknych kadrów.

      Usuń
  4. Dzięki temu, że miałaś świetny rok i dużo zwiedziłaś, to ja miałem co czytać i podróżowałem razem z Tobą. Życzę udanego 2020 roku i proszę dziel się nadal z nami wrażeniami z podróży dalszych i bliższych rowerem czy samolatem - wszystkie są ciekawe. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo. Z pisaniem u mnie różnie ale nie poddam się tak łatwo, mam tylko nadzieję, że będę miała o czym :)

      Usuń
  5. Mo kochana, miałaś piękny, podróżniczy rok :) i my, Twoi czytelnicy również :) Jesteś niesamowicie pozytywnie nastawioną do życia osobą, o czym miałam okazję przekonać się na własnej skórze :) Dziękuję Ci za wspólnie spędzony czas w Algarve i mam nadzieję, że uda nam sie jeszcze razem gdzieś spotkać w drodze :) Uściski i wsyztskiego dobrego jeszcze raz w nowym 2020 roku!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ja nie biorę pod uwagę innej opcji niż kolejne spotkanie w tym roku, mam nadzieję, że dotrzemy do Holandii :). Buziaki.

      Usuń
  6. Monis miałaś cudowny rok i oby kolejny był równie dobry albo i lepszy :) uwielbiam do Ciebie zadladac i inspirować się miejscami, rozmawiać i podziwiać :)
    Życzę Ci aby ten rok był owocny w podróże, ciekawe miejsca, a potem wspaniałe wspomnienia :) te podsumowania są chyba najlepsze. Moje na rok 2019 nie są zbyt ciekawe :( ostatnie pcztry miesiące nie należały do najwspanialszych ale jak to się mówi nie zawsze świeci słońce. Mam nadzieję że ten rok będzie lepszy :)
    Pozdrawiam serdecznie Ania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że piszę tutaj.
      Aniu, nie potrafię publikować u Ciebie komentarzy :(

      Usuń
    2. Te podsumowania mają moc. Pozwalają nam dostrzec, że nawet jeśli nie zawsze jest "różowo" to mimo wszystko fajnie nam się żyje :).
      Życzę Ci z całego serca żeby ten rok był wyjątkowy i nadrobił to, czego się nie udało w zeszłym roku.

      Usuń
    3. Basiu, żeby napisać komentarz u Ani musisz założyć konto na disqus, trwa to chwilę tylko.

      Usuń
    4. Basiu ale już unke publikował wcześniej, masz konto na Disqusie chyba że przez przypadek usinelas :) zaraz coś napisze w wiadomości zwrotnej może to zadziała :)

      Usuń
  7. Wspaniały rok, bogaty w piękne podróże. Portugalią mnie zaraziłaś. :)
    Kochana życzę Ci kolejnego wspaniałego roku.
    Moc pozdrowień posyłam i buziaków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia. Ja Tobie również życzę wszystkiego dobrego a przede wszystkim zdrowia, bo to fundament. Zaraz za nią są bliscy i miłość, a to masz. Więc zdrowia, zdrowia i sił.

      Usuń
  8. Bogato było, masę radości nam dostarczyłeś i poezji dla oczu! Dzięki.
    oczywiście życzę Tobie i Nam tego samego w roku obecnym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No bogato, bogato ale kto biednemu zabroni :)

      Usuń
  9. CAkjime niezly mialas rok! ja tez nie narzekam. Poko co trzeba zmienac krajobrazy i wloczyc sie po swiecie. Ten ron zapowiada mi sie niezle...oby nic temu nie przeszkodzilo..
    Przeczytalam Twoje myslenie na temat morskiego dobroczynnego wplywu na Ciebie, i podzielam Twoje odczucia w 100%. Napisalam Ci o tym w komentarzu pod postem. Sciskam Cie serdecznie i zycze podrozyyyyy !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z radością muszę stwierdzić, że u mnie też zaczyna robić się ciekawie co cieszy mnie bardzo i czasem tak ekscytuje, że nie mogę spać :).
      Wszystkiego dobrego na nadchodzący czas, zdrowia i dobrego samopoczucia w dalszym odkrywaniu Świata.

      Usuń
  10. Niech ten rok też będzie taki piękny. A może i piękniejszy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Póki co zapowiada się ciekawie, niech tylko nie będzie gorszy niż 2019 i już będę szczęśliwa.

      Usuń

DZIĘKUJĘ ZA CZAS POŚWIĘCONY NA MOJĄ RADOSNĄ TWÓRCZOŚĆ. KAŻDY KOMENTARZ MNIE CIESZY I ZA NIE RÓWNIEŻ SERDECZNIE DZIĘKUJĘ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...