Nie płacz, że coś się skończyło. Ciesz się, że Ci się to przytrafiło. ( G.G. Márquez )

poniedziałek, 13 września 2021

Park Naturalny "Las lagunas de La Mata". Cisza i ja.

 Dam sobie i Wam trochę od Tatr odpocząć. Żeby nie było, że wiecznie tylko wzdycham, tęsknię, ocham i acham to dzisiaj pozachwycam się czym innym. Mam nadzieję, że mi w tym zachwycie będziecie towarzyszyć. Zapraszam Was na spacer wokół jeziora, wśród ciszy, spokoju i lekko szumiących traw. Ale głównie w towarzystwie ciszy.


Nie zapominajmy, że w czerwcu byłam w Hiszpanii i jeśli chodzi o dzielenie się z Wami wspomnieniami stamtąd to mam ogromne zaległości. Pierwszy wyjazd po długim czasie zakazów, nakazów i ograniczeń sprawił, że byłam gotowa wycisnąć z niego najwięcej jak się da. Zaplanowałam wycieczki, spacery i wędrówki i dzielnie trzymałam się planu.



Dużo spacerowałam, co jak wiecie bardzo lubię. Dzisiaj też będzie o jednym ze spacerów, na który wybrałam się samotnie pozwalając V. nacieszyć się spotkaniem z kolegami. Potrzebowałam ciszy i spokoju a nie gwaru i toastów 😊, na to był czas po spacerach.




Sprawdziłam teraz, czy kiedyś już nie pokazywałam tutaj tego jeziora ale nie, droga wolna, będzie o nim dzisiaj. Okolice wokół niego to świetne trasy spacerowe i rowerowe. Pamiętam to miejsce jeszcze z czasów przed modernizacją, chodziłam tam z Milą na spacery. I chociaż historia tego parku jest długa, bo sięga aż 1321 r., w swojej obecnej formie dostępna jest od kilku lat. Jakiś czas temu w niektórych miejscach zbudowano specjalne, drewniane kładki, piknikowe ławki i stoliki, w celu ochrony fauny i flory ogrodzono siatką dostęp do jeziora. 



Zbudowano punkty widokowe i stanowiska obserwacyjne. Jedno z nich widać poniżej. Wizyty tam nigdy nie zapomnę bo kiedy tylko zamknęłam za sobą drewniane drzwi otuliła mnie cisza jakiej nie słyszałam już dawno. Usiadłam na ławce i przez spacjalne okno podziwiałam to co widzę. Razem ze mną w środku były jeszcze dwie panie z Kaliningradu, zaczęłyśmy szeptem rozmawiać, na szczęście ich polski był dużo lepszy niż mój rosyjski, w którym znam zaledwie kilka słów, z czego połowę źle wymawiam. Po jakimś czasie dołączyło do nas dwóch chłopaków ze Szwecji, jeden z nich miał aparat z obiektywem długości mniej więcej mojego wzrostu 😊. Zapytałam go czy mógłby nam pokazać zdjęcia jakie robi i tak sobie wszyscy razem gaworzyliśmy zachwycając się przyrodą.

Teraz jak czasem mam na coś wielkie wkur...zenie, to sobie tamtą ciszę przypominam. Była magiczna. I kiedy tak siedzieliśmy sobie wszyscy obserwując piękno, które nas otacza, to byłam pewna, że w tej ciszy zawiera się wszystko co teraz chcielibyśmy powiedzieć.



Okolice jeziora i samo jezioro sprzyjają wylęganiu ptactwa i to właśnie pasjonaci przyrody i ornitolodzy ( również Ci samozwańczy ) czują się tu jak w raju. Ja na ptactwie się nie znam ale wszystkim posiadającym tę wiedzę z całego serca zazdroszczę. Rozpoznam najbardziej popularne gatunki, w tym również kilka egzotycznych, po ścieżce dźwiękowej to chyba tylko gołębia, wronę i kukułkę 😊. I dzięcioła jak wszyscy.



Były czasy kiedy próbowano wydobywać z jeziora sól, szybko jednak przeniesiono "przemysł" do solanek położonych niedaleko, w Torrevieja, gdzie sól wydobywa się do dziś.


To idealne miejsce na spacer albo żeby sobie usiąść z herbatą, można też nie robić nic i tylko cieszyć się tym miejscem. Gdyby się człowiek dobrze wychylił to widać stąd morze, trzeba tylko przejść przez ulicę i można kontynuować spacer jego brzegiem. Ja tak zrobiłam i to była świetna myśl, nawet pomimo gorąca z którym nie dawała sobie rady nawet nadmorska bryza. No ale ja jestem ciepłolubna, otulona promieniami to mój najlepszy stan.

34 komentarze:

  1. To piękny kraj, ma tyle do pokazania. Architektura, krajobrazy, przyroda. Dobrze że o to dbają. Tyle turystów co roku przewija się i zadeptuje każdy skrawek tej ziemi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sama dużo zadeptuję :) a Świat jest cudny i ma nieskończenie wiele do zaoferowania.

      Usuń
  2. Zmiana klimatu, ale znów cudowne widoki, szczególnie na drugim i trzecim zdjęciu. :)
    Dobrze się czasami odciąć od bodźców i pobyć w ciszy, do tego w takim otoczeniu...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To chyba też moje ulubione kadry bo chyba najlepiej oddają to jak tam jest. Następnym razem jak tam będę to tak szybko nie wyjdę...

      Usuń
  3. Tak, cisza to dzisiaj towar zdecydowanie deficytowy. Już nawet dzieciom serwują same wrzeszczące bajki. Cisza w tak pięknym miejscu musi być cudowna. Bardzo spodobał mi się ten dzisiejszy spacer. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ta cisza była niesamowita, "wryła" mi się głęboko w hiszpańskie wspomnienia. Uwierz mi, że mogłabym "przebimbać" w tej ciszy nawet cały dzień. Serdeczności.

      Usuń
  4. Widać, że świetne miejsce spacerowe. Piękna natura stworzona dla relaksu i odpoczynku, która powinna pozostać w pierwotnej postaci. Fajna ta cisza, którą nawet u siebie czuję!
    Wszystkiego najpiękniejszego życzę:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też chyba będę wracać do tych zdjęć kiedy będę chciała się uspokoić. Cieszę się, że i Ciebie ta magia otuliła. Niech trwa jak najdłużej.
      Uściski i cudnego weekendu.

      Usuń
  5. No cudownie, akurat cos dla mnie! te drewniane ścieżki i widoki wokół!
    Przepięknie:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I dla Ciebie, i dla mnie, i dla wszystkich tych, którzy w spokoju jaki daje kontakt z przyrodą potrafią odnaleźć szczęście :)

      Usuń
  6. To coś, co cenię sobie najbardziej - dziewicza natura nietknięta ręką człowieka! Tak wspaniałe miejsca to ostoja ptactwa, mniejszej zwierzyny i kojącej, upragnionej ciszy w pełnych zgiełku i pośpiechu czasach :-))
    Pozdrawiam Cię gorąco życząc słońca, uśmiechu i samych dobrych chwil!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak Anita, tam naprawdę można odetchnąć. Terapia ciszą i pięknymi, spokojnymi pejzażami, których zwyczajność napełnia samymi dobrymi emocjami.
      Dobrego weekendu.

      Usuń
  7. Idealne miejsce by odpocząć na łonie natury ❤

    OdpowiedzUsuń
  8. Tereny świetne na samotny spacer, tez tak lubie czasem, pojść tak przed siebie o patrzeć i trochę pomedytować ale tylko trochę, raczej chłonąć otoczenie.
    A ja czekam na Tatry!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tatry będą następne tylko jakoś nie mogę się zabrać za pisanie bo zawsze jak próbuję wybrać zdjęcia to kończy się na tym, że po raz kolejny oglądam je wszystkie :). Jutro kolejne próba :)

      Usuń
  9. Lubię takie naturalne miejsca. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też. Niby zwykłe a jednak wyjątkowe. Pozdrawiam cieplutko.

      Usuń
  10. Zupełnie inaczej wyobrażałam sobie Hiszpanię :). To jest pierwsza relacja, która pokazała mi, że są tam miejsca, które chciałabym odwiedzić. Fantastycznie opisałaś ciszę. A ja kocham ciszę :). I taką naturalną przyrodę. Pojadę tam! Dziękuję :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jedź koniecznie. Życzę Ci tej podróży z całego serca. Hiszpania ma mnóstwo miejsc gdzie nie ma tłumów bo nie piszą o nich w przewodnikach. Jestem pewna, że wrócisz zachwycona. Dziękuję za komentarz i pozdrawiam serdecznie.

      Usuń
  11. Piękne miejsce... dziękuję, że podzieliłaś się nim na blogu :))
    Wszystkiego dobrego życzę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cała przyjemność po mojej stronie. Bardzo się cieszę, że Ci się spodobało. Serdeczności.

      Usuń
  12. Zawsze lubiłam Twoje hiszpańskie klimaty. Gdy mieszkałaś w tym wyjątkowym kraju czekałam na każdy kolejny post.
    Z tego miejsca emanuje cisza, naturalna przyroda. Przyznaję, ścieżki spacerowe są idealne, doskonale utrzymane.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo tam naprawdę jest spokojnie, no a przynajmniej było kiedy ja tam byłam :). Podejrzewam, że pod wieczór kiedy robi się trochę chłodniej zagęstnienie ludności zdecydowanie wzrasta. I nic dziwnego :).
      Pozdrawiam Cię przeserdecznie u progu jesieni.

      Usuń
  13. Ja tam wcale nke jestem zmeczona Tatrami, górami i tymi widokami :) ja członk gór jestem i aż się sama sobie dziwię ze jeszcze w góry nie przeprowadziłam :) ale po ostatn weekendzie na Lofoty znowu nas naszło i szuky tam małej altanki ma lato :)
    Piekna tą Twoja Hiszpania, ja ją tak mało znam. Moze za rok się tam wybierzemy,żeby masza Ola poćwiczyła hiszpański :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to jestem człowiek wszystkiego bo i gór, i morza, i wysp, i klimatycznych miast, płaskie tereny też lubię, zwłaszcza na rowerze. Wszędzie mi dobrze kiedy jestem w podróży :)
      Moc ciepłych pozdrowień. Czuć już jesień w Norwegii?

      Usuń
    2. Monks jesien ay cudowną, albo raczej mielsimy 🙈 wczoraj chyba był ostatni całkiem przyjemny dzień i to nie cały bo od 18.00 pada okropnie 🙈 deszczu nie bylo trzy miesiące także teraz będą rzeki po brzegi wypełnione ☺

      Usuń
  14. Znaleźć ciszę to dziś sztuka, a umieć z niej korzystać - jeszcze większa. Udało Ci się odkryć piękne miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie to ujęłaś w odpowiednie słowa :). Bardzo Ci za nie dziękuję.

      Usuń
  15. Chcę tam być :) Najlepiej teraz! Uwielbiam takie miejsca... Mogłabym chłonąć takie widoki non stop!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też bym chciała tam teraz być i siedzieć w błogiej ciszy...

      Usuń
  16. Cisza. Kiedyś mi jej brakowało. Teraz mam ją w wystarczających ilościach.

    OdpowiedzUsuń

DZIĘKUJĘ ZA CZAS POŚWIĘCONY NA MOJĄ RADOSNĄ TWÓRCZOŚĆ. KAŻDY KOMENTARZ MNIE CIESZY I ZA NIE RÓWNIEŻ SERDECZNIE DZIĘKUJĘ.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...